Hello, everyone! This is Towako from MEL School.
<Lesson Review>
Speech Navigator Unit 1 The Place I Live
(p. 9) Speech Plan => Plan the speech. The Place I want to live/visit.
Bridge to MEL 2
Chapter 13 Unit 2
(p. 25) Verbs from Book 1 Irregular verbs-2
#21-27 Listen and repeat. => Practice repeating in pairs.
=> Next time Quiz.
21. その男の子はすべての窓をこわしました。
21. ダニーは去年彼の左脚を骨折しました。
22. あなたは数学のテストがよくできました!
22. フレッドは昨夜宿題をしました。
23. 私たちは昨夜Las Vegas から運転して戻ってきました。
24. シンディーは朝食にミルクを飲みました。
25. 私は今日昼食にハンバーガーを食べました。
26. ロンは彼の古いTシャツをジョージにあげました。
27. 私たちは土曜日にドッグランへ行きました。
Chapter 13 Unit 1
(p. 12) Grammar in Use Jiro introduces his family => Next time Present Reading Video
March 4にビデオ投稿してもらいます。自分の試験期間を考えて取り組んでください。
(p. 13) Key Communication => Take dictation.
Chapter 13 Unit 2
(p. 14) Grammar and Communication-1 様子を表す副詞
Textbook closed. Listen and repeat. Teacher says Japanese and students say it in English.
Open the textbook. => Listen and repeat.
*昨日練習した形容詞と副詞に例文が日本語から言えない人はしっかり練習しておいてください!
Exercise-1
#1-a. Complete the sentences together. => Pair repeating.
基礎英語2 February Issue
(p. 50-) Lesson 180
Shadow each story from the last week. Share good summaries: Hinako and Riona’s. => Review the summary in 5 min.
基礎英語2 February Issue
(p. 54-) Lesson 181
Talk about the picture: Brandon gives Emma some flowers in front of the Empire State Building.
Write down the questions before listening:
How did Emma solve the riddle? – She read the first letter of each line.
Where are they going to go? – They are going to go to the observatory in the Empire State Building.
Listen and repeat with the textbook closed.
Read and check the story. => Role-play.
(p. 58-) Lesson 182
Talk about the picture: Brandon and Emma are at the observatory on the 86th floor of the Empire State Building.
Listen and put slashes. => Read and check the story. => Role-play.
ELST
Speaking
*次回サポートタイムまでの課題!
0 件のコメント:
コメントを投稿