Hello everyone in J2 class!
This is Miharu from MEL School.
This is Miharu from MEL School.
It’s Monday, March 16th, 2020.
It was sunny and very windy today.
形容詞(beautiful)は、a beautiful pictureのように名詞(picture)を飾る役目をします。一方、副詞(beautifully)は、She paints beautifully. のように、動詞(paint)の内容をどのような程度でするか、を詳しく述べる時に使います。例文をよく確認して区別できるように練習していきましょう。
形容詞(beautiful)は、a beautiful pictureのように名詞(picture)を飾る役目をします。一方、副詞(beautifully)は、She paints beautifully. のように、動詞(paint)の内容をどのような程度でするか、を詳しく述べる時に使います。例文をよく確認して区別できるように練習していきましょう。
※先生からの添削をレッスン前までに送るために、水曜日18日正午12時までに、HOMEWORK-1の提出(Edmodoへ投稿)を完了してください。投稿先=>https://new.edmodo.com/post/716639060
※プレゼンテーションの原稿も、同じく、水曜日正午が提出期限です。投稿先=>https://new.edmodo.com/post/714450242 発表の順番も確認しておきましょう。
3/19-Th 1. Rika M. 2. Mihana
3/23-M 3. Yuko 4. Ruki
3/26-Th 5. Kazu 6. Rika I.
3/30-M No School
4/2-Th 7. Sena 8. Nako
4/6-M 9. Aoi 10. Kanon
4/9-Th 11. Junya
※プレゼンテーション用の写真は、自分の発表の番の前日正午を目処に、MEL School Presentation用のクラスページに投稿しておきましょう。投稿先=>https://new.edmodo.com/groups/mel-school-mitaka-22288741/posts
※プレゼンテーションの原稿は、 Extra Task (p.12)『家族についての紹介』 の指示を参照してください。各クラス2人ずつ発表してもらいます。順番を確認しておきましょう。
評価基準:
1. 内容(Contents):
わかりやすい流れで/具体例を含む(Organization, Examples)
2. 文法と語彙(Grammar and Vocabulary):
文法の正確さ/発展的な語彙の使用(Correctness and Range)
3. 流暢さ、発音、伝える姿勢(Fluency and pronunciation, Communication):
明確さ、表現の豊かさ(Clearness and Expression)
Lesson Review
1. Typing warm-up
Check feedback each student received on their homework and rewrite correct sentences on Edmodo.
Check feedback each student received on their homework and rewrite correct sentences on Edmodo.
2. Bridge Work-2
[Chapter13 Unit1] (p.13)
★Recap
★Recap
=>1.Complete the sentences.
=>2. [HOMEWORK-2] Type the sentences and post them to Edmodo
=>Key Communication] [HOMEWORK-2] Type the sentences and post them to Edmodo
[Chapter13 Unit2] (p.14-15)
=>2. [HOMEWORK-2] Type the sentences and post them to Edmodo
=>Key Communication] [HOMEWORK-2] Type the sentences and post them to Edmodo
[Chapter13 Unit2] (p.14-15)
★Grammar and Communication-1 -A
★Exercise-1 #1-a.
=>Complete the sentences and practice saying with good pronunciation.
★Grammar and Communication-1 -B
★Exercise-1 #1-a.
=>Complete the sentences and practice saying with good pronunciation.
★Grammar and Communication-1 -B
★Exercise-1 #1-b.
=>Complete the sentences and practice saying.
★Exercise-1 #2-a.
=>Practice asking questions and answering the questions(1)-(5)
=>Complete the sentences and practice saying.
★Exercise-1 #2-a.
=>Practice asking questions and answering the questions(1)-(5)
【Homework】課題
Bridge Work2:
※HOMEWORKは全てEdmodoの欄に投稿してください。
1. ★Exercise-1 #2-b. (p.15) 自分の答えをタイピングで投稿してください。短い回答ではなく、プラス一文を工夫すると、より気持ちの良いコミュニケーションになります。
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組みましょう。
※HOMEWORKは全てEdmodoの欄に投稿してください。
1. ★Exercise-1 #2-b. (p.15) 自分の答えをタイピングで投稿してください。短い回答ではなく、プラス一文を工夫すると、より気持ちの良いコミュニケーションになります。
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組みましょう。
Enjoy your time with your friends and family!
See you online on Thursday.
0 件のコメント:
コメントを投稿