2024年6月22日土曜日

Lesson Report MEL-3 June 21, 2024

Hello, Class! This is Towako from MEL School. 

How are you doing?
It's Saturday, June 22, 2024.
It's sunny today.

We reviewed your mini-essay yesterday.
昨日はみんなの朝学校を出るまでの生活について、どのような内容を伝えると良いかを考えながら振り返りをしました。他者とコミュニケーションをとるときには、相手にどのような情報をどのように伝えるかがとても大切です。Please remember that!

Have a good weekend and a new week.
See you on Tuesday.

Towako  


<Lesson Review> 

2min. Talk: What time do you usually leave home for school? #4

Write a mini-essay in 5 sentences.

=>  Review and share. 添削済みのライティング課題をみんなで共有しました。

 

Bridge Work Book 1

Chapter 7 Unit 2  I usually play tennis on Saturdays but I’m studying for a test now.

(p. 118) Verbs to learn #10

Textbook closed. => Listen and take notes if necessary.

=> Practice making sentences from Japanese all together, then in pairs.

テキストを見ないで、bark, cry, help, needを使った文を意味を頭に入れながら練習しました。

 

(p. 118) Exercise-2

#1 Complete the sentences together. => Practice repeating.

長めの文をペアでリピート練習しました。


基礎英語1 June Issue

(p. 58-) Lessons 51 and 52

Make a summary in 4 sentences individually. 2 sentences for each lesson. Students post the sentences on Google Classroom in pairs. 

だんだん良いサマリーが書けるようになってきましたね!

 

Monthly Review

0 件のコメント:

コメントを投稿