2024年9月7日土曜日

Lesson Report MEL-1 September 6, 2024

Hello, Class! This is Towako from MEL School.

How are you doing today?

It's Saturday, September 7, 2024.
It's sunny today. 
You did a wonderful job!
昨日は久しぶりに教室でのレッスンができました!
Did you enjoy it?
みんなのなりたいものがわかって楽しかったですね。

Have a good weekend.
See you next week!

Towako

<Lesson Review>

Winpass  Unit 10-1 Future Jobs

(p. 98) Target

復習 ロールプレイをしました!

 

(p. 98) Picture Word Box

聞こえた順に番号を書きました

 

(p. 99) Activity-1

I want to be a dancer. => Oh! You want to be a dancer. の練習をしました。

 

Activity-2

自分のなりたいものを書いて、3人グループでなりたいものを聞き合いました。

クラスみんなで What does Joe want to be? のように聞いて He wants to be ....で答える練習をしました。

 

基礎英語-1  September Issue (9月号)

(p. 26-) Lesson 83 集中していた

Today’s Scene

Mika pitched a shutout. After the game, Ms. Saito comes to Mika.

 

Questions: Ask students about the story.

Why did Ms. Saito say, “You were in the zone this summer, too?”

– She said that because Mika’s summer homework assignment was excellent.

What did Mika use to do her assignment? – She used her imagination.


 

(p. 30) Lesson 84

Today’s Scene: In the morning, Grey finds Takashi sitting in front of a rabbit cage.

 

ノートに写して音読チェック

 

Lesson Review => Google Classroom

0 件のコメント:

コメントを投稿