2018年8月24日金曜日

Lesson Report Junior-2 August 23rd

Hello class! This is Towako from MEL School.
How are you doing?
It's Friday, August 24.
The typhoon has gone but it's still windy and a bit stormy today.
And it's very humid!

Please check when your speech is.
Speech order:  Hana (Jul 27) => Kodai (Aug 20) => Satomi (Aug 23) => Sota A. (Aug 27) => Shoischiro (Aug. 30) => Sota S. (Sep. 3) => Rin (Sep. 6) => Kei (Sep. 10) => Hatyato (Sep. 13) => Hiyu (Sep. 17) => Tamaki (Sep. 20) => Eito (Sep. 24) => Rie (Sep. 27)
*スピーチの日に欠席予定の人などは事前に他の人と代わってもらいましょう。
きちんと練習して良い発表にしましょう。
*日程の延期はしませんので必ず自分の責任で行いましょう。

<Lesson Review>
Greeting  Date, weather
Reading relay Lessons 57-60 p. 76 to 88 => Assign the seat
*Next time, bring both 8月号 & 9月号
Speech: Satomi
Song of the month: Yesterday Once More

HW Check Ex-2 #2 and 3
Let’s Check-2 #1 & 2
Grammar and Communication-3  Let me … How about …?
Repeat => Repeating => Japanese to English
Exercise-3
#1 Review: Practice in pairs.
#2 Read and answer individually. => Check the answer and practice reading aloud. =>  Practice the conversation in pairs.
Next time Let’s Check-3

Chapter 18 Unit 1
Grammar and Communication-1
Study the example. Practice reading aloud.
Exercise-1
#1 Check the questions and options. => Read questions and answers in class. => Practice the conversation in pairs.

Kisoeigo Original story contest

ð Write a draft on the paper.

*次回基礎英語のオリジナルストーリーの下書きが終わらなかった人は次回の清書までに間に合うように準備してください。
*基礎英語のオリジナルストーリーは指定の用紙に書いたものを8月27日に宿題の練習帳と一緒に集めます。切手はスクールで用意します。
*Reviewテストの確認練習を次回8月27日のレッスンで行います。返却されたものをよく確認、練習してスラスラ文を言ったり会話をしたりできるようにしましょう。


*次回から基礎英語9月号を使用します。8月号と9月号の両方を必ず持ってきてください。

0 件のコメント:

コメントを投稿