Hello, Class! This is Towako from MEL School.
As you said, it's really hard to stay home all day for a long time.
You are not the only one! みんな休校疲れが出ていると思います!でも一人ではありませんね。
みんな同じ気持ちです。1日も早く元の生活に戻れることを祈りつつ、自分や家族が健康でいることのありがたさを噛み締めて過ごして下さい。
料理、楽器の演奏、映画を見る、読書をする、ゲームをする、新しいエクササイズにチャレンジする、大掃除、などなど「今だからこそできること」を見つけて下さい。
1日の終わりに「今日嬉しかったこと、頑張ったこと」など前向きなことを日記に書くのもいいですよ!
一日のスケジュールを立てて生活しましょう。達成できれば「嬉しいこと」が一つ増えます!
I tryly hope everyone finds something you can enjoy and feel good!
See you online at 7:00 on Saturday!
Towako
<Lesson Review>
Greeting
Presentation:
April 8th Akira, Atsuya, Kota
April 11th Masamune, Marina, Mirei
April 15th Mone, Nodoka, Rine
April 18th Ryota, Shiki, Shunnosuke
April 22nd Takumi, Yuiko, Yuki
April 25th Kota
基礎英語 3 April Issue
Lesson 18 => Study at home.
Lessons 14-17 Review and HW check
Share good summaries: Lesson 14 Summary: Rine Report: Rine, Yuiko and Yuki
Lesson 16 STT: Pronunciation: work vs. walk, two (not to) months ago
Lesson 16 Summary: Marina Grammar the Siberian tiger, help + someone + inf.
Lesson 17 Grammar: one of the students, He has the ball.
Summary: Akira
Bridge to MEL 2
Chapter 23 Unit 2
(p. 188) Grammar and Communication-3 … than any other …
Practice reading the example sentences. => Read and look up
Exercise-3 #1-a. => Complete the sentences all together. => Practice reading out loud.
Bridge Work 3 Chapter 26 Unit 2
(p. 14) Exercise-1
#2-c and 3. Read and check in class.
Homework:
基礎英語 Listen and learn Lessons 19 and 20
Bridge to MEL 2 Chapter 23 Unit 2 (p. 189) Exercise-3 #2 and 3
0 件のコメント:
コメントを投稿