2020年9月17日木曜日

Lesson Report Junior-2 September 17th

 

Lesson Report for Thursday, September 17th.

 

Hello, Everyone!     

We did a lot of different tasks again in the lesson today,

including another sentence test and an STT.

Please always remember to check my comments for your Edmodo tasks

if we don’t have time to check them in the class!

Have a good weekend, and see you next Monday!

Below is a review of today's lesson.

Caroline

 

Bridge to MEL 2

(p. 45) Verbs from Book 1 #58-66  Pattern Practice

Reading check. => Practice from Japanese to English in pairs. => Post the English sentences for the Japanese sentences below.

58 ロビンソン先生は彼女の生徒たちに地図を見せているところです。

59 ロンはスキーがとても上手にできます。

60 その赤ちゃんはうれしそうに笑っています。

61 今は雪がたくさん降っています。

62 アーニーおじさんは今週は私たちの家に滞在する予定です。

63 私の妹は毎日数学の勉強をします。

64 私は鍵を回しましたが、それは開きませんでした。

64 ボリュームを下げなさい。うるさすぎます。

64 テレビを消しなさい。再びそれをつけてはいけません。

65 A: あなたのパソコンを使ってもいいですか。B: はい、いいですよ。

66 私はあなたのことをとても心配したのよ、ロン。

 

Bridge to MEL 2

Chapter 16 Unit 2

(p. 74) Extra Reading  Ron’s First Adventure  Chunk Reading (aloud)

Parts 2 & 3 : Practice reading the text all together.

 

Bridge to MEL 2

Chapter 17 Unit 1 

(p. 76) Exercise-1  Pattern Practice

#2 Review

#3 Complete the sentences orally all together. => Practice the conversation in pairs with the text blank.

 

8:25-8:40

Speech Navigator-2 Unit 1

Basic Sample Speech Pattern Practice

Review: Overlapping the speech

Talk about yourself: Study the questions

Phrase Station: Learn how to answer the questions and practice the phrases.

 

基礎英語2(9月号)

Lesson 73 Chunk Reading (aloud)

(p. 56-) Talk about the story and Read the text out loud all together.

=> Repeat after each other in pairs. => Study Today’s Point and CAN-DO Practice.  

Lesson 74 Chunk Reading (aloud)

(p. 60-) Talk about the story and Read the text out loud all together.

=> Repeat after each other in pairs. (5 min.) => Study Today’s Point and CAN-DO Practice.

Lessons 73 and 74 Pattern Practice

(pp. 59 and 63) CAN-DO Practice: Practice and post STT.

……………………………..

0 件のコメント:

コメントを投稿