Hello, class! This is Towako from MEL School.
Video Presentation
The rest of the presentations.
振り返り
ハキハキ話したり、音楽を入れるなど、明るい雰囲気にするとよい (ちかこ)
編集しているといい(拓海)
覚えて相手を楽しませる=>聞き手を意識する(Akari)
はっきりとゆっくり言っていると聞き手に届きやすい(Kota)
動画に画像とか文字が入っていると伝わりやすい(Haru)
声が早すぎた(自分)短すぎた 情報量が少なかった(Satoshi)
笑顔で発表、明るく 間を開ける 聞く人(Ryota)
大きな声で喋ったらいいと思った(Shozan)
写真とかを使って説明したり 詳しく説明する 視覚的な情報を増やすと良かった(Kanata)
相手が自分のスピーチに興味を持ってくれるよう、姿勢や表情、そして話題に気をつける 例)アニメ、漫画、ゲーム (Shii)
基礎英語1 September Issue
(p. 16-) Lesson 81
Today’s Scene: Have a student read it.
Vocabulary: fireworks, a fireworks display, river, the riverside
*Write the words and phrases on the board.
Talk about the picture: Fiona and Kento come to the riverside with the Maruis. They are going to watch fireworks.
Listen to the story and ask questions: Does Fiona like fireworks? – Yes, she does. She likes fireworks. Is she scared of fireworks? – Yes, she is. Why is she scared of fireworks? – She is scared of fireworks because she doesn’t like loud noises.
Repeat the lines without looking at the textbook.
=> Role-play.
ELST 試験対策 英検「単語練習」
トレーニング Unit 9 #9-1 発音・シャドーイング・意味テスト・選択問題・ディクテーション
#7-4までは夏休みの宿題
Lesson Review => Google Classroom
0 件のコメント:
コメントを投稿