2023年9月5日火曜日

Lesson Report Junior-2 September 5th, 2023

Hello, class! This is Towako from MEL School. 

How are you? 
It's Tuesday, September 5, 2023. 
It was sunny and very hot today. Is it really September now? It's too hot for September.

今日のレッスンでは全員のビデオプレゼンテーションを見て、どんな動画の発表が良いかを考えてもらいました。みんなの振り返りのコメントは素晴らしかったです!
Please check your comments below.

Have a wonderful week.
Take care!
Towako

<Lesson Review>

Video Presentation

The rest of the presentations.

振り返り

ハキハキ話したり、音楽を入れるなど、明るい雰囲気にするとよい (ちかこ)

 

編集しているといい(拓海)

 

覚えて相手を楽しませる=>聞き手を意識する(Akari)

 

はっきりとゆっくり言っていると聞き手に届きやすい(Kota)

 

動画に画像とか文字が入っていると伝わりやすい(Haru)

 

声が早すぎた(自分)短すぎた 情報量が少なかった(Satoshi)

 

笑顔で発表、明るく 間を開ける 聞く人(Ryota)

 

大きな声で喋ったらいいと思った(Shozan)

 

写真とかを使って説明したり 詳しく説明する 視覚的な情報を増やすと良かった(Kanata)

 

相手が自分のスピーチに興味を持ってくれるよう、姿勢や表情、そして話題に気をつける 例)アニメ、漫画、ゲーム (Shii)

 


基礎英語1 September Issue

(p. 16-) Lesson 81

Today’s Scene: Have a student read it.

Vocabulary: fireworks, a fireworks display, river, the riverside

*Write the words and phrases on the board. 

Talk about the picture: Fiona and Kento come to the riverside with the Maruis. They are going to watch fireworks.

Listen to the story and ask questions: Does Fiona like fireworks? – Yes, she does. She likes fireworks. Is she scared of fireworks? – Yes, she is. Why is she scared of fireworks? – She is scared of fireworks because she doesn’t like loud noises.

 

Repeat the lines without looking at the textbook.

=> Role-play.

 

ELST 試験対策 英検「単語練習」

トレーニング Unit 9 #9-1 発音・シャドーイング・意味テスト・選択問題・ディクテーション

#7-4までは夏休みの宿題

Lesson Review => Google Classroom  

0 件のコメント:

コメントを投稿