2024年5月16日木曜日

Lesson Report MEL-2 May 14 and 15, 2024

Hello, Class! This is Towako from MEL School. 

How are you?
It's Thursday, May 16, 2024. 
It's cloudy today. It was rainy yesterday evening in Mitaka in Tokyo.
今日は曇りですね。昨日は三鷹では夕方から雨でした。

今回のレッスンでは his と he's, her と she's の違いを中心に練習しました。
間違いやすいポイントなので、しっかり理解して覚えて使えるように頑張りましょう!
疑問文の語尾の上げ下げにも注意して練習しましょうね。

基礎英語は難しい単語も多いですが、少しずつ読めるようにしていきましょう。
You can do it!

Have a good day!
See you on Saturday!

Towako

<Lesson review> 学習した内容を確認しましょう!

基礎英語-1  May Issue(5月号)

(p. 26-) Lesson 23  歴史上の人物

Today’s Scene

In history class, Ms. Saito gives their test sheets back to her students. Mika made many mistakes. Mika goes talk to Ms. Saito after class.

 

Questions: 会話についての質問と答え

- Is history hard for Mika? – Yes, it is. History is hard for her.

- Does Mika like history? – No, she doesn’t. She doesn’t like it.

- Who is Mika’s favorite athlete? – Her favorite athlete is Babe Ruth.


隠れているところ

*Babe Ruth. => My favorite athlete is Babe Ruth.

 

(p. 24) Lesson 24

Today’s Scene: At the school cafeteria, Mika, Takashi, and Grey are having lunch together. Mika and Takashi have questions for Grey.


隠れているところを探そう!

*Yes. A big one. => Yes, I do. I have a big family.

*Me, too. All sisters. / I have three. 

=> I have a big family. I don’t have any brothers. I have three sisters. 


Bridge Work Book 1

Chapter 1 Unit 2  Fred’s parents are from Mexico.

(p. 18) Exercise-3

復習のロールプレイをしました!語尾の上げ下げに注意ですね。

 

(p. 19) Grammar and Communication-4 

所有の表し方(Ron’s)代名詞の所有格-2(his, her, its)

日本語から英語にすぐにできるようペアで練習しました。

 

(p. 19) Exercise-4

#1 his, he's, her, she's の使い方は意味と質問の内容と形を確認するとわかりますね!



ELSTにログインしよう!*水曜日のクラスの人はレッスン中に時間がなかったので、できるところを辞書機能で練習しておきましょう。


(p. 22) Word Box #7  countries and nationalities <=前回の続き

Practice pronunciation with its dictionary. => Report the scores on Google Classroom.

 

Lesson Review

0 件のコメント:

コメントを投稿