2024年5月24日金曜日

Lesson Report MEL-1 May 24, 2024

Hello, Class! This is Aoi from MEL School. 

How are you?
It's Friday, May 24, 2024.
It was cloudy today!

今日はとても暑い1日でしたね。
5月期のレッスンの振り返りをしました!
ぜひ来月期の目標を立てて、来週のレッスンに参加してくださいね!

Have a nice weekend!
Aoi

<Lesson Review> レッスンの内容を確認しましょう!

Winpass Unit 8-1 Sightseeing in Japan 

(p. 79) Activity-1 

日本でできることについて、We can~.やYou can~.を使って文を作り、ペアで練習しました!

Activity-2  

Can you~?-Yes, we can./No, we can't.の表現を使って、ペアワークをしました!


基礎英語-1  May Issue5月号) 

(p. 54) Lesson 30 

Listen and Remember: Shadowing(シャドーイング)

(p. 55) Mr. Honda’s Corner 短縮形の発音を練習しました!

 

(p. 58-) Lesson 31  アメリカも楽しい 

Today’s Scene: 英語版はこんな感じですね

On Sunday, Mika and Takashi show Grey around the shopping street near the station. Grey is excited. 


Questions:

Is Grey from America? – No, he isn’t. 

When did Grey visit America? – He visited it last year. 

*Isで聞かれているので、isを使って答えましたね!visit(訪れる)を「訪れた」の意味にするために、visitedを使います!


(p. 62) Lesson 32 

Today’s Scene: Ms. Saito talks to Grey in the hallway.  

ノートに本文を写して、各自音読チェックをしましたね!

 

Monthly Review(5月の振り返り) => Google Classroom 

0 件のコメント:

コメントを投稿