2024年5月24日金曜日

Lesson Report MEL-3 May 24, 2024

Hello, Class! This is Aoi from MEL School. 

How are you doing?
It was cloudy today.

今日は現在進行形の疑問文について学習しましたね!「〜する」「〜している」の違いを意識して文を作ることができていました!

Have a nice weekend!
Aoi

<Lesson Review>

2min. Talk: What do you want for dinner tomorrow? #2 

Bridge Work Book 

Chapter 7 Unit 1  I’m doing my homework now.  

(p. 108) Grammar and Communication-4 現在進行形の疑問 

形を確認して例文のディクテーションをしました。

文法がわかると予測して聞き取れるようになります。頑張りましょう!


Exercise-4 

Uncle ArnieとRonの電話での会話を通して、現在進行形の質問と答えの形を練習しましたね!

(p. 109) Grammar and Communication-4 #2 現在進行形の疑問文What) 

形を確認して例文のディクテーションをしました。

Exercise-4 

穴埋めをしないまま、自然な英語の会話練習ができるように頑張りましたね!


基礎英語1 May Issue 

(p. 54) Lesson 30 

Listen and Remember: Shadowing 


(p. 58-) Lessons 31 and 32 

Make a summary in 4 sentences together. Students post the sentences on Google Classroom.


ELST 試験対策 英検「単語練習」 

トレーニング 3級Unit 3 #3-1 発音・シャドーイング・意味テスト・選択問題・ディクテーション 

 

Monthly Review 

0 件のコメント:

コメントを投稿