Hello, everyone in J1 class! This is Miharu from MEL School.
It’s Thursday, April 5th, 2018.
It’s cloudy and a little chilly today.
We practiced how to tell time and more classroom expressions.
時刻の聞き方や伝え方を中心に、授業中によく使う表現を練習しました。
Bridge Workでは、be動詞の否定文や疑問文とその答え方についても、例文を繰り返し言って正確に書く練習を行いました。I am not→I'm not/ You are not→You aren'tなどの短縮形に早く慣れるように、CDを活用し、たくさん声に出して言ってみましょう。
Bridge Workでは、be動詞の否定文や疑問文とその答え方についても、例文を繰り返し言って正確に書く練習を行いました。I am not→I'm not/ You are not→You aren'tなどの短縮形に早く慣れるように、CDを活用し、たくさん声に出して言ってみましょう。
Here are the activities we worked on in the last lesson.
1. Phonics
音の聞き取り練習, アルファベットの書き方の確認
2. Engage p.8-9
Telling the time & Classroom language Unit: Welcome p.8-9
3. Bridge Work p.9-10
Chapter1 Unit1
Grammar and Communication-2 be動詞の否定文
Ex-2
Grammar and Communication-3 be動詞の疑問文
Ex-2
Grammar and Communication-3 be動詞の疑問文
【課題】
Engage:Ex-1の時刻フレーズを書き込む。( p.8)
Bridge Work: Ex-2 文を完成させる(p.9)
※お休みの人は、レッスンで取り組んだページ全てを、わかる範囲で読み、書き込みをする。
Have a wonderful weekend.
See you on Monday!
0 件のコメント:
コメントを投稿