Hello, everyone in J1 class! This is Miharu from MEL School.
It’s Monday, April 9th, 2018.
It’s sunny today.
With a world map, we learned how to say countries and nationalities.
世界地図を使って、各国の言い方や発音、国籍の言い方を練習しました。
Bridge Workでは、be動詞の否定文や疑問文を会話文で運用練習し、さらに『所有格』の学習をしました。主語になる言葉は、"I"→『所有格(〜の)』は"my"、になりましたね。I have a notebook. My notebook is blue and white. We practice English in our classroom. おうちでは、習った例文をCDに続いて、たくさん声に出して言ってみましょう。
Bridge Workでは、be動詞の否定文や疑問文を会話文で運用練習し、さらに『所有格』の学習をしました。主語になる言葉は、"I"→『所有格(〜の)』は"my"、になりましたね。I have a notebook. My notebook is blue and white. We practice English in our classroom. おうちでは、習った例文をCDに続いて、たくさん声に出して言ってみましょう。
Here are the activities we worked on in the last lesson.
1. Phonics
Plus gingle, Bingo game
2. Engage p.10-11
Unit: Welcome
Vocabulary Bingo p.10
Unit: 1
Unit: Welcome
Vocabulary Bingo p.10
Unit: 1
Countries and Nationalities p.11
3. Bridge Work p.10-12
Chapter1 Unit1
Ex-2
Grammar and Communication-3 be動詞の疑問文
例文を言って書く→ノート提出
Ex-3
Grammar and Communication-4 所有格・名前、年齢、出身地などの聞き方、答え方
例文を言って書く→ノート提出
Ex-4
Word Box#1color、#2food、#3sports
【課題】
Engage:Ex-1, 3の国番号を書き込む。( p.10)
Bridge Work: Ex-3 #1-a文を完成させる(p.10)、Ex-4 Ronと自分の会話文を完成させる(p.11)
※お休みの人は、レッスンで取り組んだページ全てを、わかる範囲で読み、書き込みをする。
Have a great week.
See you on Thursday!
0 件のコメント:
コメントを投稿