Hello everyone in J1 class! This is Miharu from MEL School.
It’s Thursday, April 4th, 2019.
It’s sunny today.
We learned and practiced some new vocabularies today.
(レッスン2回目は色の名称に加え、曜日や月の言い方とスペリングを練習しました)
Also, it was good to know how to introduce ourselves.
(また、I am.../ You are.../ We are... のフレーズを使い、自己紹介の仕方を覚えました)
Today's Voice Recognition(レッスン最後に音声認識システムで発音を確認します):
I am (name).
I am from (country).
My birthday is in (month).
Today's Voice Recognition(レッスン最後に音声認識システムで発音を確認します):
I am (name).
I am from (country).
My birthday is in (month).
Here are the activities from our last lesson. (今回の活動内容です)
1. Phonics 1
Alphabet names and sounds キーワードを使ったBingoBongo!
2. Engage Starter
[Welcome Unit]
Classroom objects/ Days of the week/ Animals/ Months of the year/ Numbers21-100 (p.6-7)
Classroom objects/ Days of the week/ Animals/ Months of the year/ Numbers21-100 (p.6-7)
3. Bridge Work 1
Introduction of characters of BridgeWork (p.2-3)
[Chapter1 Unit1]
Grammar and Communication-1 (p.8-9)
Ex-1
Word Box#1 色 colors (p.12)
[Chapter1 Unit1]
Grammar and Communication-1 (p.8-9)
Ex-1
Word Box#1 色 colors (p.12)
【Homework】課題
Engage Starter: Welcome -Ex-#1 Classroom objects, #1Animals, #3Numbers21-100 (p.6-7) 語彙をおさらいしながら正しいスペリングで空欄に書いたり、組み合わせを作りましょう。
Bridge Work 1: Ex-1 (1)-(4) (p.9)
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。
Bridge Work 1: Ex-1 (1)-(4) (p.9)
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。
Have a nice weekend!
See you on Monday.
Miharu
Miharu
0 件のコメント:
コメントを投稿