Hello everyone in J1 class! This is Miharu from MEL School.
It’s Monday, April 22nd, 2019.
It was sunny today.
Is your homeroom teacher strict? Is he or she tall? 人の容姿や性質を表す形容詞を覚えました。
また、my bike, Ron's tennis racket, his favorite food のように、所有を表す語も学習しました。he's(=he is)(彼は...です) と his(彼の~) は、見た目も音も似ていますが、使う場面も意味も違うので注意しましょう。
Today's Voice Recognition(レッスンの最後に音声認識システムで正しい発音やリズムの達成度を確認します):
Ron and Cindy are friends.
Ron and Cindy aren't friends.
They are brother and sister.
My school bag is old.
My school bag isn't old.
It is new.
Ron and Cindy aren't friends.
They are brother and sister.
My school bag is old.
My school bag isn't old.
It is new.
Lesson Review (今回の活動内容です)
1. Phonics 1
Silent e
2. Engage Starter
2. Engage Starter
Unit1 Identity
Country and Nationalities 国名と国籍の言い方を練習しました。
Ex-1, 2, 3 (p.11)
3. Bridge Work 1
[Chapter1 Unit2]
Word Box#5 形容詞-人の容姿や性質1 (p.16)
Grammar and Communication 2 (p.17)
Ex-2
Word Box#5 形容詞-人の容姿や性質1 (p.16)
Grammar and Communication 2 (p.17)
Ex-2
Grammar and Communication 4 (p.19)
Ex-4 #1
Ex-4 #1
【Homework】課題
Engage Starter Ex-2, 3 (p.11)
Bridge Work 1: Ex-2 (p.17), Ex-4 #1(p.19) の文を完成させる。
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。
Bridge Work 1: Ex-2 (p.17), Ex-4 #1(p.19) の文を完成させる。
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。
Have a nice week!
See you on Thursday.
Miharu
Miharu
0 件のコメント:
コメントを投稿