2016年8月20日土曜日

Lesson Report Junior-1 August 19th

Hello class! This is Towako from MEL School.
How are you today?
It's Saturday, August 20, 2016.
It's rainy and humid today.
A typhoon is coming!
We've just started the new semester!
いよいよ新学期が始まりました。
真っ黒に日焼けしている人もいましたね。
昨日から新しい歌や学習テーマになりました。
歌は難しく感じた人も多かったようですが、2か月後にはすらすら歌えるように頑張りましょう!
Bridge Workでは日常生活の言い方を練習しましたね。
Our speaker yesterday was Ami.
She talked about her favorite small red music box. Two ballet dancers dance on its mirror!
The next speaker is Haruki.
Get ready for your speech!
鏡の前で練習して、笑顔ではっきり大きな声で発表できるようにしましょう。

<Lesson Review>
Greeting How was your vacation?
Speech
Song  Please Mr. Postman
This is Phonics Vowel Digraphs 
Practice writing

Engage Unit 4 Favorite places
Introducing the topic
Vocabulary
Activity: Do you like going to the mountain?

Bridge Work (p. 60)
Chapter 4 Unit 2
Grammar and Communication-1 動詞の紹介-2
Practice #1-4


Have a good weekend!
See you on Tuesday.

Towako




















0 件のコメント:

コメントを投稿