2016年10月6日木曜日

Lesson Report Junior-1 October 5th

Hello class! This is Towako from MEL School.
How are you today?
It's Thursday, October 6, 2016.
It's sunny and beautiful today.
What do you do in summer with your family?
Do you go to the beach?
Do you travel?
What about in winter? Do you go skiing in winter?
昨日のレッスンではRonの家族の夏休みや冬休みについてのテキストを読みました。
みんな一度で内容を覚えられるようになってきましたね!
Great job!
EngageのVideoは速くてなかなか大変でしたが2回目にはよくわかりました。
そして、新しい歌とQuestions, questions, questions!のActivityが始まりました。
スピーチでもスピーカーにいろいろ質問ができましたね!
Our speaker yesterday was Kanami.
She talked about her school and activities.
The next speaker is Toshiha.
Get ready for your speech!
鏡の前で練習して、笑顔ではっきり大きな声で発表できるようにしましょう。
*次回はKey Communicationのテストです!

<Lesson Review>
Warm up: Questions, questions, questions!
Song  Sing

Engage Units 3-4
Video: Interview; who is your favorite family member?

Bridge Work
Chapter 5 Unit 2
Grammar in Use-2 Family activities
Key Communication practice

Chapter 6 Unit 1
Grammar and Communication-1 頻度を表す副詞
Exercise-1 #1 and 2


Enjoy the rest of the week!
See you on Saturday!

Towako





























0 件のコメント:

コメントを投稿