2018年12月13日木曜日

Lesson Report Junior-3 WS December 12th

Hello class! This is Towako from MEL School.
How are you doing?
It's Thursday, December 13.
It's cloudy and cold today.

Please check when your speech is.


Speech order: Video    Masahiro (Jan. 12) -> Natsumi (Jan. 19) =>  Keisuke (Jan. 26) =>Hiromitsu (Feb. 2)  =>  Shuji (Feb. 9)
*スピーチの日に欠席予定の人などは事前に他の人と代わってもらいましょう。
*日程の延期はしませんので必ず自分の責任で行いましょう。
*The next speech start on January 12. 

<Lesson Review>
Greeting  Date, weather
Song of the month: Last Christmas
Warm up: two min. questions: What made your parents happy recently? =>  (2 min. each)
ð  Report to a new partner (30 sec. each)

基礎英語3 December Issue 
Lessons 115 & 116 => Shadowing  => Check the summary (Lesson 116)
) and tell the partner.

Lesson 117
-       Look at the picture => Say what they can tell from the picture.
-       Listen to the CD and answer the questions:
              Why did Naoki think David and Yumi are friends?
              Why does David want Yumi to be happy again?
-       Practice: Repeating
-       ActivityKengo is the first classmate I talked to at MEL School. => Repeat
-       Check p. 38 examples => Repeating
-       Listen and repeat, then make a summary orally individually. => Work in pairs.
Study the model: Yumi asked David to talk to Naoki. Naoki thought David and Yumi were friends because both of them work for a travel magazine. Yumi helped David a lot publish his work, so he wants to help Yumi this time.
ð  Post a summary to Edmodo.

Chapter 32 Unit 2
Vocabulary in Use
#1 感情などに関することば (2)
Practice pronunciation of the listed words
ð  Memorize the words in one min. => Quiz in pairs.
ð  Practice reading aloud the sentences.
ð  Practice with TTS

Review
Chapter 32 Unit 2
Grammar and Communication-1 #2 present and past participles
Write from Japanese to English.
私はその知らせを聞いて驚嘆しました。私たちはみんなそれを聞いて驚嘆しました。
B) その知らせは私にとって驚くべきものでした。それは私たちみんなにとって驚くべきものでした。
2. A) テストの点はFredにとってがっかりするようなものでした。それは彼の両親にとってもがっかりするようなものでした。
B) Fredは数学のテストの点にがっかりしました。彼の両親もがっかりしました。
3A) Lunaの両親は彼女の成績に満足しました。彼女は彼女の両親ほどは満足しませんでした。
B) それ(彼女の成績)は彼女の両親にとって満足できる結果でした。それは彼女にとっては満足のいく結果ではありませんでした。
4A) あなたの食事のマナーはうんざりするものです。きのうの夜のあなたの食事のマナーはうんざりするものでした。
B) 私たちはあなたの食事のマナーにうんざりさせられました。私はあなたの食事のマナーにうんざりさせられました。
5A) Sallyは稲妻をこわがります。彼女は雷鳴もこわがります。B) その雷鳴は彼女にとって(稲妻より)さらにこわかったです。  こわくて眠れませんでした。
6A) 新しい車を買うのはわくわくすることです。新しい車を買うことはDannyにとってわくわくする出来事です。
B) Dannyは新しい車を買うことにわくわくしています。彼は先月から新しい車を買うことにずっとわくわくしています。
7. A) Ronは海外で勉強をすることに興味を持っています。彼はアジアの歴史を勉強することに前からずっと興味を持っています。
B) Ronにとって海外で勉強することは興味深く聞こえます。海外で勉強することは彼にとって興味深く聞こえます。
8A) Ronのおばあちゃんは彼からメールをもらってうれしく思いました。彼女はRonのメールを読んでうれしく思いました。
B)Cindyの手紙は彼女のおばあちゃんにとってうれしいものでした。Cindyからの手紙を読むのはうれしいことです。

Grammar and Communication-3  have/get + 過去分詞
Check the example. Read and look up.
Exercise-3

#2 Check the options. => Complete the sentences.


It's been cold!
Stay warm and don't catch a cold.
See you on Saturday!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿