2022年4月1日金曜日

Lesson Report Junior-4 April 1st

Hello, everyone! This is Towako from MEL School.

It's Friday, April 1, 2022.
It was cloudy and chilly today. The weather and temperature change a lot these days.

Please stay healthy!

Have a wonderful weekend.
See you on Tuesday!

Towako

<Lesson Review>

Bridge to MEL 2

Chapter 14 Unit 1

(p. 45) Verbs from Book 1 Regular verbs-1

#58-66  Repeat after the CD. => Pair repeating.


58 ロビンソン先生は彼女の生徒たちに地図を見せているところです。

59 ロンはスキーがとても上手にできます。

60 その赤ちゃんはうれしそうに笑っています。

61 今は雪がたくさん降っています。

62 アーニーおじさんは今週は私たちの家に滞在する予定です。

63 私の妹は毎日数学の勉強をします。

64 私は鍵を回しましたが、それは開きませんでした。

64 ボリュームを下げなさい。うるさすぎます。

64 テレビを消しなさい。再びそれをつけてはいけません。

65 A: あなたのパソコンを使ってもいいですか。

 B: はい、いいですよ。

66 私はあなたのことをとても心配したのよ、ロン。

 

Chapter 13 Unit 2

Grammar in Use  

(p. 22) 1. Ron and George talk about each other

Complete the text individually. => Practice reading together. => Read in pairs.


Speech Navigator 2

Unit 2 People around Me 

(p. 12) Shadow Basic Sample Speech

(p. 13) Phrase Station A2 and A3. Practice. => Ask and answer in pairs.

 

基礎英語2 March Issue

Review Task:

私は3年前に沖縄を訪れたことを決して忘れないでしょう。

私はMELのレッスンのあとはELSTで練習することを覚えていないといけません。

私はあなたに初めて会ったことを今でもはっきりと覚えています。

私は昨日スマホの充電をするのを忘れました。


(p. 50-) Lesson 200

Shadow each story from the last week. Make notes for a summary. => Write a summary in 5 minutes in 8 sentences. => Review 1 min. => Post 

 

*面談について

 

ELST 

Speaking

*次回サポートタイムまでの課題!

0 件のコメント:

コメントを投稿