2019年5月10日金曜日

Lesson Report Junior-1 May 9th

Hello everyone in J1 class!  This is Miharu from MEL School.
It’s Thursday, May 9th, 2019.
It was cloudy today. 

We learned how to count nouns with "a" and "an".  
"a" や "an" を付けて物を一つと数えることや、一つでも"a"や"an"を付けないことがあることも学習しました。

~Today's STT(Speech to Text)~(レッスンの最後に音声認識システムで正しい発音やリズムの達成度を確認します):
Fred's mom isn't an English teacher. 
She is a Spanish teacher. 

※5月から、レッスンでは以下の2つについて評価をします
5段階評価と目安:A(100%) B+ (80%以上) B(55%以上)B- (40%以上)C (40%未満)
1. ディクテーション(Dictation)=音声で英文を聞き取り、ノートに書き取る: スペリングと文法の正確な運用力
2. 音声入力(STT=Speech to Text)=練習した例文を音声入力する: 正しい発音で正確に伝える力


Lesson Review (今回の活動内容です)

1. Phonics 1
Polite Vowels: 礼儀正しい母音

2. Engage Starter 
Unit1 Identity
Reading: Exploring the topic/ Grammar (p.12-13) 

3. Bridge Work 1  
[Chapter1 Unit2] 
Key Communication 
[Chapter2 Unit1] 
Grammar and Communication-1
Ex-1 #1, #2, #3 

【Homework】課題
Bridge Work 1:Ex-1 #1, #2, #3 (p.24)の文を完成させる。

*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。

Have a good weekend! 
See you on Monday.   

Miharu

0 件のコメント:

コメントを投稿