Hello everyone in J1 class! This is Miharu from MEL School.
It’s Thursday, June 27th, 2019.
It was rainy and humid today.
※7月1日月曜日からキーボードを使いタイピング練習を行います。必ず持参するようにしてください。
What is your favorite thing to do? Who is your favorite family member? などの質問に対し、家族や親戚の人を紹介する文を作文にまとめ、Bridge Work Chapter3までのおさらいをしました。3ヶ月でできるようになったこと、さらに伸ばしたい力を確認するきっかけになりましたね。
~Today's Dictation and STT(Speech to Text)~
STT=>The cats’names are Tom and Jerry. They both have white tails.
※5段階評価と目安:A(100%) B+ (80%以上) B(55%以上)B- (40%以上)C (40%未満)
Lesson Review
1. Speech Contest Preparation
#5
Q7. What is your favorite thing, or things to do, there? (あなたのお気に入りの場所でするのが好きなことは何ですか)A7. (例) I like touching rabbits there.
Q8. How do you feel when you do it? (それをするときどんな気持ちですか)
A8. (例)It's very fun.
2. Engage
Writing p.26
3. Bridge Work 1
[Chapter3 Unit2]
Grammar in Use Ex-4
Word Box #11 characters
Word Box #13 ordinal numbers
Key Communication
Grammar in Use Ex-4
Word Box #11 characters
Word Box #13 ordinal numbers
Key Communication
【Homework】課題
Bridge Work 1: Key Communicationテストの練習をする (p.46, 51)。
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。
Have a fun weekend!
See you on Monday.
Miharu
Miharu
0 件のコメント:
コメントを投稿