2016年4月24日日曜日

Lesson Report Junior-1 April 23rd

Hello class! This is Towako from MEL School.
How are you today?
It's Sunday, April 24, 2016.
It's cloudy today.
昨日のレッスンではこれまで学習した単語などの復習をしました。
また、Phonicsの単語の早読みコンテストをしました。
みんな上手に読めましたね!
Bridge Workのレッスンでは、Am I ...?  Are you ...?などの質問の仕方、その答え方をさらに練習しましたね!
英語で応答がすらすらできるように頑張りましょう!
そして、my, your, our の使い方、名前、年齢、出身地の応答を練習しました。
文を正確に言えて書けるように頑張りましょう!


<Lesson Review>
Greeting 
This is Phonics Short vowels(短母音)
Reading  同じ語尾の単語の読み方
Engage
W2 
#2 Numbers 1 - 20  Make your own math problems => Ask and answer with your partner
#3 Colors
Bridge Work
Grammar and Communication-3 Am I ...?
Exercise-3  復習=>ノートに応答をすべて書く
Grammar and Communication-4 my, your, our
What is your name?
How old are you?
Where are you from? => 例文をすべてノートに書く


Have a great week!
See you on Wednesday.

Towako




0 件のコメント:

コメントを投稿