2020年8月19日水曜日

Lesson Report Junior-1 August 18th

Hello Class! This is Towako from MEL School.

It's Wednesday, August 19th.
It's very hot again!
 
Welcome back, everyone!
昨日からBreakout roomでペアワークをしました。
緊張した人も多かったようですが、楽しく活動できた人もたくさんいましたね!

Let's work hard together again!!
See you all on Friday.

Towako

<Lesson Review>

Greeting

Song: Hello, Goodbye

https://youtu.be/BD75RTV9P5w

 

Summer HW Review: Grammar Starter p. 38 #7 Original skit

ð Next time Present in pairs

 

Grammar Starter Review Units 2-4

(p. 8, 12, 16) Practice the presentation stories in pairs. => Pick pairs to present

 

基礎英語1 (8月号) 別冊 CAN-DOフレーズ練習帳

STEP 1-5

Check pronunciation all together.

ð Work in pairs: Japanese to English

Say and write. Check with each other. 

Write and post.

1.    フィリピンへようこそ。

2.    こんにちは。

3.    初めまして。

4.    おやすみなさい。

5.    彼はわたしたちの担任の先生です。

6.    彼女たちは双子です。

7.    わたしは歌うことが大好きです。

8.    あなたはテレビゲームが好きですか?

 

9.    私は朝ごはんを食べません。

10. わたしたちは毎日塾に行きます。

11. わたしは毎朝、果物を食べます。

12. わたしは毎週末、走ります。

 

 

Write Teacher a message.

0 件のコメント:

コメントを投稿