2020年8月31日月曜日

Lesson Report Junior-2 August 31st

Hello everyone! 

This is Towako from MEL School.

It was the last day of August! September is starting tomorrow.

And a typhoon is coming to Japan!

Please be safe, everyone.

See you on Thursday at 7:45!

*今回と同じミーティングIDとパスワードで入ってきてください。

サポートタイムを希望する人はメッセージを送ってください。


<Lesson Review>

Bridge to MEL 2

(p. 24) Verbs from Book 1 #21-26

Reading check. => Give them Japanese. => Practice from Japanese to English in pairs. => Post the English sentences looking at the Japanese sentences.

21. その男の子はすべての窓をこわしました。

21. ダニーは去年彼の左脚を骨折しました。

22. あなたは数学のテストがよくできました!

22. フレッドは昨夜宿題をしました。

23. 私たちは昨夜Las Vegas から運転して戻ってきました。

24. シンディーは朝食にミルクを飲みました。

25. 私は今日昼食にハンバーガーを食べました。

26. ロンは彼の古いTシャツをジョージにあげました。

 

Bridge to MEL 2

Chapter 16 Unit 2

(p. 71) Grammar and Communication-2   I think that …

Review the example sentences.

(p. 71-72) Exercise-2   

#1 Complete the sentences all together. => Repeat after Teacher. => Write down the sentences. => Read and check the sentences all together. => Practice repeating in pairs.

 

Bridge to MEL 2

Chapter 16 Unit 2

(p. 72) Recap

Complete the sentences all together. => Practice reading the text out loud.

 

Bridge to MEL 2

Chapter 16 Unit 2

(p. 73-74) Extra Reading  Ron’s First Adventure

Part-1: Check the question first. => Have them try to find where the answer is. => Check all together.

ð  Have students practice using the text in Google Drive and iTextSpeaker. => Overlapping all together.

0 件のコメント:

コメントを投稿