2020年8月28日金曜日

Lesson Report Junior-1 August 28th

Hello Class! This is Towako from MEL School.

It's Friday, August 28th
It's still sunny and hot.
But you did a great job!! I'm so proud of you.
 
今週は学校も始まり、残暑も厳しくみんな疲れていましたがよく頑張りました!
来週からいよいよ基礎英語も9月号に入ります。
Let's practice more!!

Have a good weekend.
See you all next week!

Towako

<Lesson Review>

Greeting

Song: Hello, Goodbye

https://youtu.be/BD75RTV9P5w

 

基礎英語1 (8月号) 別冊 CAN-DOフレーズ練習帳

STEP 12-13

Check pronunciation all together.

ð Work in pairs: Japanese to English

Say and write. => Write and post.

 

STEP 12

1.    わたしは海で泳ぐことが大好きです。

2.    わたしは海で泳ぐことが好きではありません。

3.    あなたは海で泳ぐことが好きですか?

4.    わたしはそれを好きです。

 

STEP 13

1.    あなたはいつ自分の部屋を掃除しますか?

2.    あなたは日曜日はあいていますか?

3.    わたしは毎週日曜日に友達とビーチへ行きます。

4.    そこで夜にきれいなホタルを見ることができます。


Grammar Starter Unit 10

(p. 44) Practice the presentation stories in pairs. => Pick pairs to present

 

カレンの特別レッスン #2 (p. 132-133)

Read and study the rule

ð Answer the question in the chat room: How often do you go to bed after 12:00?

 

基礎英語1 (8月号) 別冊 CAN-DOフレーズ練習帳

STEP 14-15

Check pronunciation all together.

ð Work in pairs: Japanese to English

Say and write. => Write and post.

 

STEP 14

1.    何時ですか? 3時です。

2.    あなたは何時に寝ますか?

3.    630分にわたしの家に来てください。

4.    きょうは何月何日ですか?

 

STEP 15

1.    わたしは何時間でも歩けます。

2.    わたしはこれ以上歩けません。

3.    あなたはタガログ語を話せますか?

4.    あなたは何の料理を作れますか?

  

Write Teacher a message.

0 件のコメント:

コメントを投稿