2019年5月14日火曜日

Lesson Report Junior-1 May 13th

Hello everyone in J1 class!  This is Miharu from MEL School.
It’s Monday, May 13th, 2019.
It was sunny and warm today. 

We practiced how to make plural nouns.  
名詞の複数形の作り方とそれに伴い変化する主語(It=>They)や動詞(is=>are)について運用練習を行いました。

~Today's STT(Speech to Text)~(レッスンの最後に音声認識システムで正しい発音やリズムの達成度を確認します):
We are high school students. 
Our school is in Torrance, California. 
Your countries are in Asia. 

※5段階評価と目安:A(100%) B+ (80%以上) B(55%以上)B- (40%以上)C (40%未満)


Lesson Review (今回の活動内容です)

1. Phonics 1
Polite Vowels: 礼儀正しい母音

2. Engage Starter 
Unit1 Identity
Building the topic (p.14) 

3. Bridge Work 1  
[Chapter2 Unit1] 
Grammar and Communication-2
Ex-2 #1, #2
Grammar and Communication-3

【Homework】課題
Engage Starter: Ex-2 (p.14)
Bridge Work 1:Ex-2 #2 (p.25)の文を完成させる。

*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。

Have a great week! 
See you on Thursday.   

Miharu

0 件のコメント:

コメントを投稿