Hello everyone in J1 class! This is Miharu from MEL School.
It’s Thursday, May 16th, 2019.
It was cloudy today.
Cindy and Suzan talked about some cities in the world . "Is Sydney an American city? " "No, it isn't. It is an Australian city." CindyとSusanの会話に習い、世界の都市についてお話をする練習をしました。
また、心情や状態を表す形容詞(hungry, tired, angry etc.)を使い、"Charlie is bored."などの表現をおさらいしました。
また、心情や状態を表す形容詞(hungry, tired, angry etc.)を使い、"Charlie is bored."などの表現をおさらいしました。
~Today's STT(Speech to Text)~(レッスンの最後に音声認識システムで正しい発音やリズムの達成度を確認します):
It is an Australian city.
Is China a big country?
Is Shanghai a Chinese city?
It's a big city.
Is China a big country?
Is Shanghai a Chinese city?
It's a big city.
※5段階評価と目安:A(100%) B+ (80%以上) B(55%以上)B- (40%以上)C (40%未満)
Lesson Review (今回の活動内容です)
1. Phonics 1
Consonant Digraphs: 2文字子音
2. Engage Starter
2. Engage Starter
Unit1 Identity
Building the topic/ Grammar (p.14-15)
3. Bridge Work 1
[Chapter2 Unit1]
Ex-2 #2
Grammar and Communication-3
Ex-3 #1, #2
Grammar in Use
【Homework】課題
Engage Starter: Ex-12 (p.15)
Bridge Work 1:Ex-3 #1 (p.26), Grammar in Use 1-a., 1-b.の文を完成させる。
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。
Bridge Work 1:Ex-3 #1 (p.26), Grammar in Use 1-a., 1-b.の文を完成させる。
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。
Have a relaxing weekend!
See you on Monday.
Miharu
Miharu
0 件のコメント:
コメントを投稿