Hello everyone in J1 class! This is Miharu from MEL School.
It’s Thursday, May 30th, 2019.
It was sunny today.
ものや人の特徴や状態を表す形容詞を覚え、身の回りのものについて説明する練習をしました。
また、Who are those people in the gym? Are they students? -No, they aren't. They are our P.E. teachers. のようにより長い会話文でthis/these, that, thoseの運用練習をしました。
※ 次回6月3日(月)のレッスンでは、Key Communication テスト[C2U2]を実施します。4分間で全ての文を正確に書けるよう5回通り以上、言う=>書く、の練習しましょう。
また、Who are those people in the gym? Are they students? -No, they aren't. They are our P.E. teachers. のようにより長い会話文でthis/these, that, thoseの運用練習をしました。
※ 次回6月3日(月)のレッスンでは、Key Communication テスト[C2U2]を実施します。4分間で全ての文を正確に書けるよう5回通り以上、言う=>書く、の練習しましょう。
~Today's Dictation and STT(Speech to Text)~
Dictation=> These are men's shirts and those are women's pants. Those children are from Japan.
STT=> Is that man with the green cap their coach?
※5段階評価と目安:A(100%) B+ (80%以上) B(55%以上)B- (40%以上)C (40%未満)
※5段階評価と目安:A(100%) B+ (80%以上) B(55%以上)B- (40%以上)C (40%未満)
Lesson Review (今回の活動内容です)
1. Phonics 1
Vowel Digraphs: 2文字母音
2. Engage Starter
2. Engage Starter
Unit2 My Stuff
Vocabulary (p.19) new/old, cheap/expensive などの形容詞
3. Bridge Work 1
[Chapter2 Unit2]
Grammar and Communication-3
Ex-3 3#, #4, #5
Grammar in Use -Ron's Room-
Key Communication
Grammar and Communication-3
Ex-3 3#, #4, #5
Grammar in Use -Ron's Room-
Key Communication
【Homework】課題
Bridge Work 1:Ex-3 #4, #5, Grammar in Use (p.34-35)の文を完成させる。Key Communicationテストの練習をする。(p.36, p.29)
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。
*お休みした人は課題に加えて、上記の活動内容にもわかる範囲で取り組み、サポートタイムで補講を受けてください。
Have a relaxing weekend!
See you on Monday.
Miharu
Miharu
0 件のコメント:
コメントを投稿