2020年9月17日木曜日

Lesson Report Junior-2 September 17th

Hello everyone! 

This is Towako from MEL School.

It's hazy and cool today! 

It's going to be very hot again tomorrow, though. 

Have a wonderful weekend!

See you on Monday at 7:45!

サポートタイムを希望する人はメッセージを送ってください。

<Lesson Review>

Bridge to MEL 2 

(p. 45) Verbs from Book 1 #58-66  

Reading check. => Give them Japanese. => Practice from Japanese to English in pairs. => Post the English sentences for the Japanese sentences below. 

58 ロビンソン先生は彼女の生徒たちに地図を見せているところです。

59 ロンはスキーがとても上手にできます。

60 その赤ちゃんはうれしそうに笑っています。

61 今は雪がたくさん降っています。

62 アーニーおじさんは今週は私たちの家に滞在する予定です。

63 私の妹は毎日数学の勉強をします。

64 私は鍵を回しましたが、それは開きませんでした。

64 ボリュームを下げなさい。うるさすぎます。

64 テレビを消しなさい。再びそれをつけてはいけません。

65 A: あなたのパソコンを使ってもいいですか。B: はい、いいですよ。

66 私はあなたのことをとても心配したのよ、ロン。


Bridge to MEL 2

Chapter 17 Unit 1  

(p. 76) Exercise-1  Pattern Practice

#2 Review

#3 Complete the sentences orally all together. => Practice the conversation in pairs with the text blank.


基礎英語2(9月号)

Lesson 73 Chunk Reading (aloud)

(p. 56-) Talk about the story and Read the text out loud all together. => Study Today’s Point and CAN-DO Practice. => STT

0 件のコメント:

コメントを投稿