2020年9月28日月曜日

Lesson Report Junior-2 September 28th

 

Lesson Report for September 28th, 2020

 

Hello, Everyone!

It’s been a lovely, warm, sunny day today, hasn’t it?!

Please see below to review what we did in today’s lesson,

and see you on Thursday!

 

Bridge to MEL 2

(p. 46) Verbs from Book 1 #82-90  Pattern Practice

Reading check. => Post the English sentences for the Japanese sentences below.

82 ジェニファーは私を見て微笑みました。

82 私はメガネを探しています。

83 ルナは去年彼女の英語の試験に通りました。

84 私たちはふつう放課後にテニスの練習をします。

85 激しい雨が1時間前にやみました。

85 シンディーはけっして読書をやめません。

86 サリーはけっして彼女のテストの点について話しません。

87 私は毎日フレッドと学校へ歩いていきます。

88 私は自分の服を週に1回洗います。

89 私の家族はけっして食事中にテレビをみません。

90 私の母は平日は9時から5時まで働いています。

90 私たちは今、Bridge Workに取り組んでいるところです。

 

Bridge to MEL 2

Chapter 17 Unit 1 

(p. 78) Grammar and Communication-3 Let’s do ~ ? Shall we ~ ?

Repeat examples with textbook closed. => Practice Japanese to English. => Read the examples.

 

Speech Navigator-2 Unit 1

Basic Sample Speech Pattern Practice

Review: Study the questions

Practice the conversation using the questions 1 to 5 in pairs.  

 

基礎英語2(9月号)

Lesson 76 Over to you

Practise examples. => Homework: What is your favourite book? Who was it written by?

Lesson 77 Chunk Reading (aloud)

(p. 76-) Talk about the story and Read the text out loud all together.

=> Study Today’s Point. => Practice ‘CAN-DO Practice’ all together.

………………………………….

0 件のコメント:

コメントを投稿